OSSA, Türkiye – İspanya Arasında Ortak Üretim Köprüsü Kuracak
18 Haz 2026 Per | 09:09
OSTİM Kooperatifi 2025 Yılı Olağan Genel Kurulu Gerçekleştirildi
12 Haz 2026 Cum | 10:51
Gazi Üniversitesi OSTİM Yerleşkesinde Mezuniyet Sevinci
08 Haz 2026 Pzt | 02:43
Aydın: “Rekaberlik Kavramı Kümelenmelerle Oluştu”
08 Haz 2026 Pzt | 02:20
Ankara Valisi Yakup Canbolat’a Hayırlı Olsun Ziyareti
08 Haz 2026 Pzt | 12:22
HTK Avrasya Telekom Liderlerini Semerkant’ta Buluşturdu
08 Haz 2026 Pzt | 12:04
OSTİM Yatırım’ın GES Kurulu Gücü 2.3 MW’a Ulaştı
08 Haz 2026 Pzt | 10:45
Medikal Kümeye Ticaret Bakanlığından İyi Uygulama Ödülü
08 Haz 2026 Pzt | 10:37
OSTİM OSB Teknik Koleji 19 Mayıs’ı Bilim Şenliğiyle Kutladı
08 Haz 2026 Pzt | 10:15
Acil Alım Yerine Planlı Tedarik
08 May 2026 Cum | 05:56
OSTİM OSB Bölge Müdürü Adem Arıcı, OSTİM ve binanın genel özelliklerini anlattı. Bölgede KOBİ’lerin faaliyet gösterdiğini söyleyen Arıcı, bugün Ankara’nın ve Türkiye’nin önemli markaları haline gelmiş birçok firmanın temellerinin OSTİM’e dayandığını vurguladı. Arıcı, KOBİ’ler olmadan büyük firmaların ortaya çıkamayacağına dikkat çekti.
Kümelenme çalışmaları hakkında da bilgi veren, firmaların rekabetçiliğini geliştirmek için projeler yaptıklarını anlatan Enerji de dışa bağımlılığa vurgu yapan Adem Arıcı, Yenilenebilir Enerji Kümelenmesi çalışmalarını da tanıttı.
Enerji verimliliği yüksek
Enerji verimliliği çalışmaları kapsamında OSB hizmet binasını Leed kriterlerine göre planlayıp, enerji verimliliği yüksek bina olarak hizmete aldıklarını belirten Arıcı, binayı 2008 yılında yapmaya başladıklarını dile getirdi.
Yerin 100 metre altındaki sabit 14 derece sıcaklığın ısı pompası aracılığıyla binanın ısıtma ve soğutma sistemlerinde kullanıldığını ifade eden Adem Arıcı, binanın dışında tromb duvarı inşa ettiklerini dile getirerek, binanın mevsimlere göre ısıtma ve soğutma işlemlerinde enerjinin verimli kullanımı açısından bu duvarın avantajlı olduğunu dikkat çekti.
Binayı tasarlarken aynı zamanda enerji yöneticilerinin eğitimini de hedeflediklerini aktaran Arıcı, şunları söyledi: “Gün ışığını maksimum kullanmaya çalışıyoruz. Çatıda güneş tüpleri var, gün ışığı olduğu sürece alttaki mekan aydınlatılıyor. Havalandırma kanallarında antibakteriyel olan gümüş iyodür emdirilmiş sistemleri kullandık.”
OSTİM Enerji Müdürü Turgut Tunç da öğrencilere binada kullanılan enerji sistemlerini tanıtarak, çalışma prensipleri hakkında bilgi verdi.