OSSA, Türkiye – İspanya Arasında Ortak Üretim Köprüsü Kuracak
18 Haz 2026 Per | 09:09
OSTİM Kooperatifi 2025 Yılı Olağan Genel Kurulu Gerçekleştirildi
12 Haz 2026 Cum | 10:51
Gazi Üniversitesi OSTİM Yerleşkesinde Mezuniyet Sevinci
08 Haz 2026 Pzt | 02:43
Aydın: “Rekaberlik Kavramı Kümelenmelerle Oluştu”
08 Haz 2026 Pzt | 02:20
Ankara Valisi Yakup Canbolat’a Hayırlı Olsun Ziyareti
08 Haz 2026 Pzt | 12:22
HTK Avrasya Telekom Liderlerini Semerkant’ta Buluşturdu
08 Haz 2026 Pzt | 12:04
OSTİM Yatırım’ın GES Kurulu Gücü 2.3 MW’a Ulaştı
08 Haz 2026 Pzt | 10:45
Medikal Kümeye Ticaret Bakanlığından İyi Uygulama Ödülü
08 Haz 2026 Pzt | 10:37
OSTİM OSB Teknik Koleji 19 Mayıs’ı Bilim Şenliğiyle Kutladı
08 Haz 2026 Pzt | 10:15
Acil Alım Yerine Planlı Tedarik
08 May 2026 Cum | 05:56
Türkiye kümelenmelerinin ortak platformu AKİP’in 6. koordinasyon toplantısı Gaziantep Sanayi Odası’nın (GSO) ev sahipliğinde Gaziantep’te gerçekleştirildi. Toplantıya, T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı, Kalkınma Ajansları, OSTİM Kümelenme yöneticileri, üniversite temsilcileri, sanayi ve ticaret odalarının temsilcileri ile Ankara, İstanbul, İzmir, Bursa, Konya, Isparta, Gaziantep’ten kümelenme profesyonelleri katıldı.
Toplantıda AKİP’in yeni dönemdeki faaliyetlerini koordine edecek 7 kişilik İcra Kurulu oluşturuldu. AKİP üyesi kümelenmeler çalışmaları ve projeleri hakkında bilgiler verdi.
“Kümelenmeye ağırlık verdik”
GSO Yönetim Kurulu Üyesi Başar Küçükparmak, Gaziantep ekonomisi hakkında bilgiler verdi. Küçükparmak, Gaziantep’ten 180 ülkeye ihracat yapıldığını 2019’da 7,5 milyar dolar ihracat gerçekleştirildiğini bildirdi.
Şehrin sanayisine daha fazla katkı sağlamak üzere projeler yaptıklarını kaydeden Başar Küçükparmak, “Bu noktada kümelenme çalışmalarına ve eğitim konusuna büyük önem veriyoruz. Son 10 yıldır kümelenme faaliyetlerine ağırlık verdik. Sektörlerin bir araya gelerek küme oluşturması rekabet gücünü arttırmaya yönelik atılan önemli adımlardan birisi. Bu açıdan oda olarak, T.C. Ticaret Bakanlığı’nın UR-GE tebliği kapsamında projelerimizi gerçekleştirmeye devam ediyoruz. Bugüne kadar 12 kümelenme çalışması yaptık. Üyelerimizin rekabet gücünü arttırmak için UR-GE tebliği kapsamında yeni faaliyetler gerçekleştirmeye devam edeceğiz.” dedi.
“Bir arada olmaya ihtiyacımız var”
AKİP Genel Sekreteri Gülnaz Karaosmanoğlu, Türkiye’deki kümelenmeler ve küme girişimleri arasındaki iş birliği ve koordinasyonun sağlanması, kümeler arasındaki iletişimi ve bilgi akışını artırmak amacıyla AKİP’in kurulduğunu vurguladı.
Temel prensiplerinin kümelenmeler arasında iletişim ve iş birliğini artırarak hep birlikte büyüme ve gelişmeye katkı sağlamak olduğunu dile getiren Karaosmanoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bugün pek çok alanda kümelenme modelinden bahsediliyor. Neden? Çünkü bir arada olamaya ihtiyacımız var. Hele hele bu dönemde ülke olarak buna daha da çok ihtiyacımız var. Kümelenme tek başına bir kalkınma modeli değil ama küçük ve orta ölçekte hem firmalar hem de kümelenme anlamında bereketi, iş birliğini ve iletişimi artıracak bir model olarak önümüzde duruyor. AKİP’te de bunu başarmaya çalışıyoruz. Son 10 yılda kümeleri var etme çabası içinde yer aldık. Kümelenme konusunu tartışmak için buradayız. Bütün katılımcılara teşekkür ediyorum.”