OSSA, Türkiye – İspanya Arasında Ortak Üretim Köprüsü Kuracak
18 Haz 2026 Per | 09:09
OSTİM Kooperatifi 2025 Yılı Olağan Genel Kurulu Gerçekleştirildi
12 Haz 2026 Cum | 10:51
Gazi Üniversitesi OSTİM Yerleşkesinde Mezuniyet Sevinci
08 Haz 2026 Pzt | 02:43
Aydın: “Rekaberlik Kavramı Kümelenmelerle Oluştu”
08 Haz 2026 Pzt | 02:20
Ankara Valisi Yakup Canbolat’a Hayırlı Olsun Ziyareti
08 Haz 2026 Pzt | 12:22
HTK Avrasya Telekom Liderlerini Semerkant’ta Buluşturdu
08 Haz 2026 Pzt | 12:04
OSTİM Yatırım’ın GES Kurulu Gücü 2.3 MW’a Ulaştı
08 Haz 2026 Pzt | 10:45
Medikal Kümeye Ticaret Bakanlığından İyi Uygulama Ödülü
08 Haz 2026 Pzt | 10:37
OSTİM OSB Teknik Koleji 19 Mayıs’ı Bilim Şenliğiyle Kutladı
08 Haz 2026 Pzt | 10:15
Acil Alım Yerine Planlı Tedarik
08 May 2026 Cum | 05:56
Temel ihtiyaçlarını üretmek ve ihraç etmek için girişimlerden bulunan Sudan, Port Sudan şehrinde iki adet sanayi bölgesi kurmayı planlıyor. Bu kapsamda, Sudan Kızıldeniz Eyaleti Valisi Ali Hamid, Sudan Ankara Büyükelçisi Dr. Yousif Elkordofani ve Müsteşar Mohamed Ibrahim Mohamed Elbahi, sanayi bölgeleriyle ilgili görüş alışverişinde bulunmak üzere OSTİM’i ziyaret etti.
Kendilerini Türkiye’ye çok yakın hissettiklerini dile getiren Vali Ali Hamid, “Türk kardeşlerimizle karşılaştığımızda kendimizi aileden gibi hissediyoruz. Şu an Sudan’daymışım gibi hissediyorum.” dedi.
Sudan’ın stratejik önemine dikkat çeken Vali, “Afrika haritasını düşünürseniz Sudan dünyanın kalbi. Bu bölgeden dünya ticaretinin yüzde 70’i geçiyor. Bu potansiyelden Sudan olarak yararlanmak istiyoruz. Sudan’ın diğer Afrika ülkeleriyle gümrüksüz ticaret imkanı var. Ayrıca Türkiye’de gündeme gelen Sevakin Adası da bölgemizde.” değerlendirmesini yaptı.
“OSTİM’in tecrübesinden yararlanalım”
Port Sudan şehrinde 2 adet sanayi bölgesi planladıklarını anlatan Sudan’lı devlet adamı, sözlerini şöyle sürdürdü: “OSTİM’in sanayi bölgesi kurma tecrübelerinden yararlanmak istiyoruz. Port Sudan şehrimizin bir buçuk milyon nüfusu var. İnsan kaynağı açısından zengin bir şehir. Burada kurulacak bölgelerde sadece Sudan parası ve Türk Lirası kullanabiliriz. Biz tekstil dahil pek çok ürünü ithal ediyoruz. Bunları kendi bünyemizde üretip ihraç etmek istiyoruz.”
OSTİM Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Aydın, Sudan ile ilişkilerin geliştirilmesi noktasında uzun zamandan beri temaslarının sürdüğüne dikkat çekti. Aydın, “Sudan’ı gönlümüzde ayrı bir yeri var. Sanayi bölgeleriyle ilgili talepte bulunmanız halinde tecrübelerimizi severek sizinle paylaşmaya hazırız.” dedi.
Sudan heyeti OSTİM temaslarının ardından bölgedeki işletmeleri ziyaret ederek, üretim süreçleri ve ürünleri yerinde inceledi.